Drømmen om den evige barsel

Det er godt at vide, at der er visse ting man bare kan regne med. At regnen styrter ned i hele sommerferien. At hedebølgen rammer den dag ferien er slut OG at enhver barsel oftest ender med et dejligt barn og altid ender med en børnetøjsbutik. Med et sødtskægt navn, som barselswoman har opfundet over en dejlig hjemmebagt bolle og en kop Chai, sammen med hendes allerbedste veninde, som selvfølgelig skal være medejer og dermed også indrulleres i udrulningen af drømmen om den evige barsel.

Den der evige sommer, der bare fortsætter og fortsætter, med hele uger, der tilbringes på caféer og med den evige smag af italienske kager og fransk kaffe i munden til fuld løn. At det kan virke voldsomt med en børnetøjsbutik til barn ratio på 1:2 er mindre vigtigt, det regulerer sig selv. Men tænk på de stakkels mennesker hos DK Hostmaster, som skal trækkes igennem det ene “finurligtsjove” navn efter det andet.

Millepersille. Mosters klædeskab. Feens sovesæk. Duens drøm. Der er ingen ende på Paris og irriterende børnetøjsbutiknavne. For slet ikke at snakke om det storblomstrede vareudvalg, der er så økologisk, at det får Claus Meyer til at rødme over sin forretningsfilosofi. Det tager 9 måneder at få et barn og kun 3 sekunder, at få en rigtig irriterende idé. Bare det dog var omvendt.

Share on Facebook

Del dette på Twitter

Dette indlæg blev udgivet i Kvinder. Bogmærk permalinket.

3 kommentarer til Drømmen om den evige barsel

  1. Morten skriver:

    Jeg ved ikke om du kan se hvor mange der læser din blog, så her kommer lige et skulderklap. Tak for dine skriverier, de giver daglige smil.

  2. Elefantjægeren skriver:

    Hej Morten, tusind tak for din kommentar – det er godt at vide nogen læser med :-)

  3. Kirsten_E skriver:

    Ha ha ha – jeg kommenterede for nylig på det svimlende antal af kvinder, der forsøgte sig som forretningsdrivende ved at sælge børnegrej over nettet overfor min mødregruppe (ja – jeg er kvinde på barsel). Jeg tror ikke helt de forstod min sarkasme, for deres svar var et begejstret pipperi om, at jeg da sagtens kunne få succes med en web-shop med børnetøj: Jeg skulle bare kun sælge de gode mærker – dem der ikke var så dyre, hvor designet var fedt og tøjet holdt formen godt i vask [Indsæt et indvendigt – meget dybt – suk]. Den der idé om at tjekke markedsforholdene inden man starter en forretning er bare ikke sevet ind hos de fleste af mit køn!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *